کابوس شن- شکست حمله نظامی امریکا به ایران در طبس
نوشته شده توسط : بیسیمچی

حمله‌ای ناکام ولی بدون درس عبرت

دولت‌هاى غربی كه امروزه خود را پيشگام آزادى، تمدن و حقوق بشر مى‌پندارند، پيشينه‌اى طولانى و سياه در استعمار ملّت‌ها و غارت ثروت‌هاى آنان دارند.

ملّت مسلمان ايران نيز، ساليان دراز، شاهد حكومت‌هاى دست نشانده و مستبد بوده است. رژيم خودكامه پهلوى به‌عنوان واپسين سلسلۀ اين حكومت‌ها، با دسيسۀ استعمار پير، انگلستان، و حمايت استعمارگر نو، آمريكا، بيش از نيم قرن سايۀ سياه استبداد، را بر ايران گستراند.

دولت آمريكا به‌عنوان بزرگ‌ترين پشتيبان اين رژيم دیکتاتور، براى تثبيت پايه‌هاى استبداد وابستگى همه‌جانبۀ ملّت و تاراج هر چه بيشتر منابع غنىّ ايران، از هيچ تلاش و توطئه‌اى فروگذار نكرد، اين دولت پس از پيروزى انقلاب شكوهمند اسلامى نيز، انواع توطئه‌ها را براى ناكام گذاشتن انقلاب اسلامى آزمود1.

ايالات متحده نخستين قدرت غربى بود كه پس از پيروزى انقلاب، منافع منطقه‌اى آن بيش از ديگر بازيگران بين المللى دستخوش دگرگونى اساسى گشت و با برچيده شدن بساط ژاندارمى شاه در منطقه، و تغيير ناگهانى حافظ منافع اين كشور به بازيگرى انقلابى و معترضى پرخاشگر، هيأت حاكمۀ واشنگتن براى چاره‌انديشى و اتخاذ انواع تدابير در حوزه سياست خارجى به تكاپو افتادند.

نمود رفتارى دستگاه سياست خارجى آمريكا در برابر نظام برآمده از انقلاب اسلامى در قالب پيچيده‌ترين حربه‌ها و تاكتيك‌هاى خصمانه از صبحگاه پيروزى انقلاب تاكنون بروز كرده كه تهاجم نظامى به طبس یکی از برجسته‌ترين اين اقدامات خصمانه است2.

امام امت در واکنش به این حمله فرمودند: سیاستمداران آمریکایی خصوصا کارتر با اين عمل خود ثابت كردند كه قدرت تفكر را از دست داده­اند و از اداره يك كشور بزرگ مثل آمريكا عاجز شدند. آنان بايد بداند كه ملت سى و پنج ميليونى ما با مكتبى بزرگ شده‌اند كه شهادت را سعادت و فخر مى‌دانند و سر و جان را فداى مكتب خود مى‌كنند3.

امروز نیز دولت آمریکا از هیچ حربه‌ای برای نابودی کشور ما فروگذاری نکرده و گاه در نقش گرگ و گاه با نقاب میش در پی براندازی نظام اسلامی است.

پی‌نوشت‌‎ها:

1. آمریکا از دیدگاه رهبری، جمعی از نویسندگان، جلد 1، ص 25-26

2. آمریکا و گفتمان استکباری

3. صحیفه نور، جلد ١٢، ص ۵٨.





:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 18 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: